Digiped

بهترین سایت خرید و فروش کنسول بازی در کرج

فروش کنسول بازی در شهر کرج

در زمان های قدیم بسیاری از افراد تصور میکردند که بازی های ویدیویی تنها برای کودکان است! اما امروزه در صورتی که به آمار فروش بازی های ویدیویی در سراسر جهان دقت کنید، متوجه خواهید شد که میزان فروش آنها نسبت به فیلم های سینمایی بالا تر است. حتی بسیاری از نویسندگان فیلم های سینمایی امروزه سعی میکنند تا با الهام از بازی های ویدیویی موفقی مانند The Last Of Us یا God Of War مخاطبان بیشتری را به دنیای سینما دعوت نمایند.
در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما دوستان و همراهان عزیز را با راهنمای خرید و فروش کنسول بازی در کرج آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کنسول بازی در کرج

فروش کنسول بازی

تاریخچه کنسول های بازی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نخستین سالی که فروش کنسول بازی در کرج از آن آغاز شد سال 1970 میلادی بود. این کنسول بازی که Brown Box نام داشت، توسط فردی به نام رالف بایر تولید و به بازار های جهانی عرضه شد. بدیهی است که این کنسول بازی دارای ساختاری ابتدایی بود و هیچ شباهتی به کنسول های مدرن امروزی که در اختیار ما است نداشت! Brown Box تنها دارای چند نقطه و خط سیاه و سفید بود. پس از عرضه نخستین نسل کنسول های بازی کمپانی نینتندو اولین نسل کنسول های خود را معرفی کرد.

بعضی از افراد معتقدند که یکی از دلایل اصلی پیشرفت صنعت ویدیو گیم و عرضه کنسول های مدرن کمپانی نینتندو بود. چرا که این شرکت از همان ابتدای عرضه کنسول های خود اقدام به ساخت و طراحی بازی هایی با ساختار خلاقانه و جذاب کرد. اولین کنسول بازی کمپانی نینتندو در سال 1985 به بازار های جهانی عرضه شد و با استقبال بسیاری از سوی مردم سراسر جهان روبه‌رو شد.
پس از عرضه کنسول های بازی مختلفی به بازار دوباره نینتندو با عرضه کنسول Game Boy توانست انقلابی در ویدیو گیم ایجاد کند. این کنسول در سال های آغازین عرضه خود به بازار های جهانی تنها به کشور های آسیای شرقی عرضه میشد. اما پس از مدتی این کنسول به کشور های آمریکای شمالی و قاره اروپا نیز وارد شد.

ورود کمپانی Sega به دنیای فروش کنسول بازی

دهه 90 میلادی به عنوان یکی از پربار ترین سال های صنعت ویدیو گیم به شمار میرود. در این دوران شرکت هایی نظیر نینتندو و آتاری رقابت تنگاتنگی با یکدیگر بر سر میزان فروش کنسول های بازی داشتند و در همین دوران یک کمپانی دیگر به نام سگا نیز وارد دنیای گیم شد.
در صورتی که شما عزیزان تا به این جای مقاله همراه ما بوده باشید، احتمالا شما نیز به دنبال خرید و فروش کنسول بازی در کرج هستید! به همین سبب نیز احتمالا تمامی شما تا کنون حداقل یک بار نام کنسول های سگا را شنیده اید. طبق نظر کارشناسان و منتقدان دنیای بازی های ویدیویی کنسول Sega به عنوان یکی از 5 کنسول محبوب و برتر تاریخ به شمار میرود. کمپانی سگا با عرضه کنسول های خود به بازار های جهانی در واقع توانست کار بزرگی انجام دهد. کنسول های این برند سلطه نینتندو بر بازار کنسول های دستی و خانگی را تمام کردند.

کنسول بازی در شهر کرج

فروش کنسول بازی

اوج موفقیت کمپانی سگا در زمان عرضه بازی سونیک بود. بر اساس نظر بسیاری از افراد این بازی رقیب جدی سوپر ماریو میباشد. اما متاسفانه کنسول های بازی دریم کست و ساترن این شرکت نتوانستند موفقیت های زیادی را برای شرکت سگا کسب کنند. چرا که زمان عرضه کنسول های این کمپانی همزمان شد با معرفی و عرضه کنسول های پلی استیشن 1 و نخستین نسل کنسول های ایکس باکس شرکت مایکروسافت. با ورود این دو غول دنیای تکنولوژی و فناوری به صنعت بازی های ویدیویی رسما دوران سگا نیز پایان یافت.
یکی از اصلی ترین دلایلی که شرکت سگا نتوانست در زمینه فروش کنسول بازی در کرج و یا دیگر شهر های بزرگ دنیا با کمپانی هایی نظیر سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت کند، منابع مالی کمتر این شرکت در مقایسه با رقبا بود. به همین سبب نیز این شرکت نتوانست در زمینه فروش کنسول های بازی با رقیب های خود فعالیت کند و به همین دلیل نیز از رقابت کناره گیری کرد.
آتاری؛ محبوب ترین کنسول بازی در تاریخ ویدیو گیم!
بسیاری از افراد که به دنبال خرید و یا فروش کنسول بازی در کرج هستند به دنبال خرید محبوب ترین و بهترین کنسول بازی هستند. اکثر این افراد گمان میکنند که کنسول های شرکت سونی و یا مایکروسافت بهترین و محبوب ترین کنسول های بازی را در دنیا تولید میکنند. اما این تصور بسیار اشتباه است! چرا که محبوب ترین کنسول بازی در سال 1977 عرضه شد و محصول کمپانی آتاری بود.
بر اساس آمار های منتشر شده از سوی این شرکت میزان فروش کنسول بازی آتاری 2600 تا سال 2019 میلادی از مرز 30 میلیون دستگاه عبور کرد. پس از عرضه کنسول آتاری شرکت های زیادی اقدام به تولید، طراحی و عرضه کنسول های مختلفی به بازار کردند.

ورود سونی و پلی استیشن به دنیای ویدیو گیم

در اواخر سال 1994 میلادی بود که کمپانی سونی رسما نخستین کنسول بازی خود را با نام پلی استیشن 1 به گیمر های سراسر جهان معرفی کرد. پس از عرضه این کنسول پلی استیشن 1 شرکت سونی به پادشاه دنیای بازی های ویدیویی تبدیل شد. کنسول پلی استیشن 1 به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که داشت توانست به سرعت رقبای خود را کنار بزند و در صدر محبوب ترین کنسول بازی در آن دوران قرار بگیرد.

یکی از ویژگی های آن که سبب شد میزان فروش کنسول بازی در کرج و شهر های دیگر دنیا به طور چشمگیری افزایش یابد، قابلیت قرار دادن دیسک در آن بود. پلی استیشن 1 نخستین کنسولی بود که قابلیت قرار دادن دیسک را داشت. ضمن اینکه این کنسول شرکت سونی قابلیت پشتیبانی از بازی های 3D را نیز داشت! امروزه بازی های ویدیویی به قدری پیشرفت کرده است که دیگر تکنولوژی های 3D و یا زاویه دوربین از اهمیت بالایی برخوردار نیستند. اما در آن زمان که کنسول پلی استیشن 1 عرضه شد، بازی های 3D چندان شایع نبود و طراحی و ساخت چنین بازی هایی نیازمند تکنولوژی و فناوری بالایی بود.

فروش کنسول بازی در کرج

فروش پلی استیشن در کرج

شرکت سونی پس از 6 سال از عرضه کنسول پلی استیشن 1 خود تصمیم گرفت تا نسل بعدی کنسول های خود را روانه بازار های جهانی کند. کنسول پلی استیشن 2 شرکت سونی با ارتقا های قابل ملاحظه ای همراه بود. این کنسول قابلیت پشتیبانی از DVD را نیز داشت.
نسل ششم و هفتم کنسول های بازی و ورود آمریکایی ها به دنیای ویدیو گیم!
پس از عرضه پلی استیشن 2، شرکت سونی یک کمپانی بی رقیب در دنیای ویدیو گیم به شمار میرفت. نینتندو نیز به منظور بر هم زدن تعادل بازار های جهانی به سوی خود کنسولی با نام گیم کیوب را در سال 2001 عرضه کرد. این کنسول با وجودی که از همه لحاظ کنسول خوب و ایده آلی به شمار میرفت، باز هم نتوانست در مقابل کنسول پلی استیشن 2 حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. در این بین بود که سر و کله یک شرکت گردن کلفت آمریکایی با نام مایکروسافت نیز پیدا شد! مایکروسافت کنسول های بازی خود را با نام XBOX وارد بازار های جهانی کرد. نسل ششم کنسول های بازی به عنوان یکی از طولانی ترین دوران و نسل های کنسول های بازی به شمار میرفت. این نسل به مدت 17 سال طول کشید و سرانجام در سال 2005 بود که مایکروسافت با تولید XBOX 360 و سونی نیز با عرضه PS3 نسل بعدی کنسول های گیمینگ را آغاز کردند.

نسل های هشتم و نهم کنسول های بازی؛ اقتدار سونی در بازار فروش کنسول بازی

فروش کنسول بازی در کرج و شهر های بزرگ دیگر دنیا سبب شد تا کمپانی های ساخت کنسول بازی سعی کنند تا نسل بعدی کنسول های گیمینگ خود را با دقت و ظرافت بیشتری طراحی کنند. نسل هشتم کنسول های خانگی با معرفی کنسول Wii U نینتندو شروع شد. این کنسول در سال 2012 عرضه شد ولی تنها مدت زمان کمی توانست مورد توجه گیمر ها قرار بگیرد. چرا که در دو سال آینده رقبای نینتندو یعنی مایکروسافت و سونی با کنسول های XBOX One و PS4 وارد بازار های جهانی شدند و توجه مخاطبان به سوی آنها برگشت.

فروش کنسول های بازی در کرج

کنسول های بازی در کرج

پس از موفقیت های چشمگیر کنسول های نسل هشتمی سونی، مایکروسافت و نینتندو تمامی گیمر ها منتظر تاریخ عرضه کنسول های نسل نهمی بودند. کنسول های نسل نهمی طبیعتا با قدرت بیشتر، قابلیت های مدرن تر و همچنین عناوین بازی هیجان انگیز تر روانه بازار شدند.

راهنمای کامل خرید کنسول بازی

شما دوستان و همراهان عزیز قبل از خرید کنسول های گیمینگ نیاز دارید تا به برخی نکات توجه کنید. همانطور که میدانید امروزه سه غول دنیای گیم یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو در زمینه تولید انواع کنسول های بازی فعالیت میکنند. به همین سبب نیز شاید خرید و انتخاب یک مدل از کنسول های گیمینگ این سه کمپانی کاری سخت و حتی گیج کننده برای برخی افراد باشد.

قیمت؛ از مهمترین عوامل تعیین کننده حین خرید و فروش کنسول بازی در کرج

در ابتدا به منظور خرید کنسول های بازی شما عزیزان نیاز دارید تا بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. بودجه شما میتواند اصلی ترین عاملی باشد که در خرید بهتر کنسول های گیمینگ میتواند به شما کمک کند. کنسول ایکس باکس سری اس به عنوان ارزان ترین کنسول نسل نهمی در بازار به شمار میرود. این کنسول با توجه به قیمت پایینی که دارد میتواند برای افرادی که قصد خرید یک کنسول مقرون به صرفه دارند مناسب باشد. در صورتی که به ویژگی های این کنسول دقت کنید متوجه خواهید شد که نسبت به رقیب خود یعنی ایکس باکس سری ایکس از نظر مشخصات فنی و وضوح تصویر در رتبه پایین تری قرار میگیرد. ایکس باکس سری اس از یک پردازنده AMD Zen 2 با فرکانس پایین استفاده میکند. بر اساس آزمایشات انجام شده روی این کنسول قدرت پردازش آن به 4 ترابایت میرسد.
از طرفی اما مایکروسافت برای کسانی که مسئله مالی چندان برایشان اهمیت ندارد کنسول ایکس باکس سری ایکس را عرضه کرده است. ایکس باکس سری ایکس از سخت افزار قدرتمندی بهره میبرد و دارای وضوح تصویر 4K میباشد.
به جرات میتوان گفت که یکی از ایرادات کنسول های ایکس باکس که بسیاری از افراد پس از خرید و فروش کنسول بازی در کرج از آن گله کرده اند استفاده از باتری های قلمی در کنترلر میباشد. این در حالی است که رقیب سنتی مایکروسافت یعنی کمپانی سونی سال هاست که کنترلر های خود را شارژی کرده است. کنترلر های ایکس باکس نسبت به نسل های قبلی تغییرات چندانی نکرده و این شرکت تنها برخی از ایرادات کنترلر های ایکس باکس وان را برطرف کرده است.

فروش کنسول های بازی در البرز

فروش کنسول های بازی در شهر کرج

پلی استیشن 5؛ رقیب جدی ایکس باکس سری ایکس با قیمتی بیشتر!

همانطور که در قسمت های بالاتر این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، یکی از مهمترین عواملی که باید قبل از خرید و فروش کنسول بازی در گوهردشت به آن توجه کنید، قیمت است. قیمت کنسول های پلی استیشن 5 در بازار های جهانی نسبت به کنسول های رقیب یعنی ایکس باکس سری ایکس در محدوده بالاتری قرار میگیرد. اما همانطور که میدانید کنسول های شرکت سونی از نظر ویژگی های فنی و برخی عوامل دیگر در شرایط بهتری قرار دارند. به همین سبب نیز برچسب قیمت بالاتر کنسول های سونی باعث نشده تا افراد از خرید پلی استیشن 5 منصرف شوند.

سونی در ساخت سری پنجم کنسول های بازی خود از یک پردازنده AMD Ryzen و نسخه‌ ۷ نانومتری Zen 2 استفاده میکند. حین معرفی این کنسول بسیاری از منتقدان با مشاهده ویژگی ها و مشخصات فنی این کنسول حیرت زده شدند!

 کنسول بازی در گوهردشت

فروش کنسول های بازی در گوهردشت

بازی های انحصاری؛ از دیگر موارد مهمی که قبل از خرید و فروش کنسول بازی باید به آن دقت کرد!
از وقتی نام بازی های انحصاری برای کنسول های مختلف همه گیر شد، این عامل به عنوان یکی از موارد مهمی که قبل از خرید کنسول های بازی باید به آن دقت کنید شناخته میشود. هر دو کمپانی تولیدکننده کنسول های گیمینگ دارای عناوین بازی های انحصاری زیادی هستند اما در صورتی که با دقت بیشتری به عناوین دقت نمایید، متوجه خواهید شد که بازی های انحصاری کمپانی سونی به مراتب بهتر میباشند.

راهکاری دیگر برای خرید کنسول های بازی

در صورتی که شما عزیزان کنسول خاصی مدنظر دارید ولی بودجه خرید آن را ندارید، میتوانید از روش های خرید قسطی کنسول بازی بهره ببرید. در چنین شرایطی شما میتوانید باقی مانده پول را به طور ماهانه به فروشنده پرداخت کنید.
کلام پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با راهنمای خرید و فروش کنسول بازی در کرج آشنا نماییم. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به وبسایت ما نسبت به خرید به صورت همکاری و همچنین خرید عمده اقدام کنید. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

پست قبلی

راهنمای جامع تعمیرات پلی استیشن 5

پست بعدی

نصب بازی ps4 و ps5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.